Kategorie
Witryny sałatkowe to ważny element każdego baru czy restauracji. Kolorowe warzywa i owoce zazwyczaj bardziej przyciągają wzrok niż najsmaczniejsze, lecz mniej kuszące oczy dania. Nawet osoby, które wolą bardziej kaloryczne potrawy, przyznają, że ładnie wyeksponowane sałatki, surówki czy owoce pobudzają apetyt i kuszą, by na talerz nałożyć więcej tych naturalnych witamin. W jakich lokalach gastronomicznych warto postawić witrynę sałatkową? Sprawdźmy!
Witryna sałatkowa przydaje się w zasadzie w każdym lokalu gastronomicznym, w którym serwowane są sałatki, surówki czy warzywa. Nawet w małych fast-foodach stanowią one ważny dodatek do hamburgerów, hot-dogów i innych dań serwowanych od ręki. Witryna eksponująca wybór dodatków klientom znacząco ułatwia im skomponowanie ulubionej przekąski. Witryny sałatkowe są absolutnie niezastąpione w restauracjach podających posiłki w formie szwedzkiego bufetu (np. restauracje hotelowe). Sałatki, surówki, warzywa i owoce powinny być podane równie elegancko, jak pozostałe dania, a witryna dodatkowo umożliwia ich wygodne nakładanie na talerz. Co ważne, chłodzi ona również je przez cały czas trwania obiadu, co w przypadku dużych hoteli może trwać nawet kilka godzin.
Lokale gastronomiczne to nie jedyne miejsca, w których przydają się witryny sałatkowe. Doskonale sprawdzają się one również w sklepach spożywczych i typowych garmażeriach, w których sprzedawane są gotowe sałatki i surówki. W tym wypadku są one najczęściej nakładane przez obsługę sklepu do specjalnych pojemniczków i sprzedawane na wagę.
Witryny sałatkowe przydają się szczególnie w miejscach żywienia zbiorowego, gdzie wcześniej przygotowanych porcji jest po prostu dużo. Aby warzywa i owoce nie czerniały, nie więdły, ani nie wysychały, koniecznie muszą być przechowywane w niskich temperaturach, jakie zapewnia witryna. Przeszklenia ułatwiają zapoznanie się z menu sałatkowym wszystkim zainteresowanym, dzięki czemu obsługa kuchni nie musi informować każdego klienta, co jest do wyboru.