Czym się kierować wybierając witrynę chłodniczą?   

Witryny chłodnicze z jednej strony mają za zadanie eksponować produkty, a z drugiej utrzymywać je w odpowiednio niskiej temperaturze. Musisz wiedzieć, że są to dwa filary, które wpłyną na wybieranie i zakup twoich produktów, dlatego nie wolno ich lekceważyć. Zastanawiasz się, jaką witrynę chłodniczą zakupić? Przeczytaj nasze wskazówki dotyczące wyboru.

Rodzaje witryn chłodniczych 

Przede wszystkim witryny chłodnicze można podzielić pod względem towaru, który ma być eksponowany. Jeśli prowadzisz cukiernię, potrzebujesz urządzenia do chłodzenia ciast, tortów i różnego rodzaju deserów. Najczęściej mają one regulację kąta nachylenia i ułożenia, co pozwala stworzyć atrakcyjne ekspozycje. Chłodzenie odbywa się grawitacyjnie, więc nie prowadzi do wysuszania produktów. Witryny do przechowywania szynek, wędlin i innych mięs nazywa się gastronomicznymi. Występują one w różnych wersjach. Specjalnym rodzajem są witryny sałatkowe, w których można trzymać sałatki, surówki, owoce i warzywa.  W podobnych urządzeniach schładza się napoje mrożone i desery pitne. Są także witryny farmaceutyczne do leków, które rezygnują z funkcji estetycznych na rzecz funkcjonalności.

Witryna dopasowana do określonej pracy 

Poszczególne modele mogą mieć inne położenie półek, sposoby otwierania i zamykania, wygodę użytkowania czy wykończenie. Musisz więc dobrze przemyśleć, na czym zależy ci najbardziej. Urządzenia chłodnicze są zasilane na dwa sposoby – agregatem wewnętrznym zamontowanym w witrynie lub zewnętrznym, który instaluje się na zewnątrz pomieszczenia. W ten sposób witryna może osiągnąć większą moc. Duże znaczenie ma jej pojemność, co przekłada się na gabaryty. Urządzenie powinno być dopasowane do twoich potrzeb i wymagań danej przestrzeni handlowej. Do sprzedaży chłodnych napojów może wystarczyć mała witryna w formie lodówki, co nie sprawdzi się np. w sklepie mięsnym.

Witryny chłodnicze pracują w różnych temperaturach, które przeważnie mieszczą się w zakresie od 0 oC do 15oC. Zwróć uwagę na to, jaki hałas generują poszczególne urządzenia. Może on przeszkadzać klientom w wyborze, a ekspedientom utrudniać wielogodzinną pracę. Utrzymanie produktów w świeżości i chłodzie wymaga stałego zużycia energii, dlatego sprawdź, ile jej potrzebują poszczególne urządzenia. Będzie to koszt, który musisz ponosić przez cały czas.

 

Wróć